Pages

Sunday, May 22, 2011

Bila Umur Semakin Bertambah..



Assalamualaikum..dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang..Alhamdulillah bersyukur ke hadratmu Ya Allah pada Jumaat 20 mei 2011 yang lalu meningkat lagi usiaku..bersyukur kepadamu Ya Allah, dengan izinmu dan dengan rahmatmu aku masih berlagi bernafas di muka bumi ini. Pelbagai dugaan dan cabaran telah aku tempuhi dan sedang aku tempuhi selama 30 tahun nie. Apapun yang berlaku aku redha dan pasrah ats segala ketentuanmu Ya Allah. Alwyas think positive..apa jua yang berlaku tu mungkin ada hikmah disebaliknya..hanya Allah yang mengetahui atas tiap-tiap sesuatu.

Pagi jumaat yang lalu, ada yang wish melalui mesej, ada yang inbox di Fb dan paling banyak wish dengan posted kat wall fb aku..sangat terharu..kerana ada yang perasan hari jadi aku..tak nak hadiah apapun..tetapi cukuplah sekadar mengingati dan memberi ucapan. Ucapan tu merupakan satu doa..Alhamdulillah, terima kasih semua ats ucapan yang kalian berikan. Paling tak sangka ialah bekas kekasih aku hantar mesej dan wish birthday..amat tersentap!!..sbb setiap tahun dari awal perkenalan hinggalah sekarang (even dah berpisah) dier still lagi mesej dan wish happy birthday..huhu..berpisah disebabkan "keadaan" amatlah pahit untuk ditelan..redha kerana pasti ada hikmah di sebalik perpisahan ini. Tak perlu lah nak feeling2 sangat..semua tu dah berlalu..yang paling utama bagi aku sekarang nie..kehidupan yang sedang aku lalui (tunangan orang) dan bakal aku lalui sebagai isteri orang. Past is past..anggaplah si dia bukan jodoh kita. Perihal tunang aku plak..aduiiii..dier bukanlah seorang lelaki yang ROMANTIK. Dia bagi ucapan birthday kat aku mcm seorang kawan biasa..Hellooooo..nie tunang tau..sangat sentap skit..pastu aku merajuk..so mcm biasa dier telefon dan pujuk..dier cakap dier bukan romantik..dier tak pandai nak bermain kata-kata nie..huhu..kalau kita sayang pasangan kita, kita akan terima segala kekurangan dan kelebihan yang ada pada diri dia..insyaallah barulah kan bermakna sesuatu hubungan itu..and by the way..mana ada manusia yang SEMPURNA kan?..hehe..daa..

2 comments: