Pages

Monday, May 23, 2011

Misi..Kamera..heh

Perumpamaan yang seringkali kita dengar apabila seseorang manusia diuji oleh Allah Taala. Pelbagai perkara yang sedang bermain dalam fikiran aku nie. Alhamdulillah, rancangan aku tuk balik ke kampung halaman berjalan dengan lancar..Highway sangat clear..hehe..dan yang paling aku bersyukur, segalanya berjalan seperti yang dirancang. Alasan utama aku nak balik kampung jugak kerana, minggu nie aku tak duty kat galeri so dengan kata lain..kalau aku tak duty minggu nie maksudnya ialah hari Sabtu dan Ahad aku OFF!!..Sangat happy..hehe..dan alasan yang kedua ialah my lovely mum and makteh mahu pergi menunaikan umrah pada minggu depan..so mana ada masa lagik kan..Rupa-rupanya mak memang mengharapkan kepulangan aku..dier ada urusan rupanya yang belum dier selesaikan lagi..MISI MEMBELI KAMERA DIGITAL..hehe..I like..So untuk memudahkan pencarian kamera yang sesuai mak aku ajak g beli kat Kedai Kamera area Mydin..yang lot lot tu..bukan made by Mydin..hehe. Sampai jer di Mydin..mak aku ajak g tgk kamera..bila aku masuk jer kedai tu..first thing yang aku realize..budak yang jaga kaunter tu..amatlah tidak peramah..then bila aku tanya pasal lense kamera pun..mcm sengal sengal ubi nak menjawabnya..huhu..kompem leh lingkup kedai tu..kalau layan customer mcm nie..hancus. Tapi takperlah kan..gasak lah korang yang berniaga..aku cuma harap..kepada sesiapa yang bertugas di mana mana kaunter sekalipun..specially mcm kedai kamera atau komputer..perlulah ada pengetahuan serba sedikit tentang model keluaran terkini, apa function yang membezakan antara sesuatu jenama tu..barulah customer yakin nak beli..aduuii..baca lah skit, buat kajian..bukan nak tayang muka kat situ..!!..huhu..oops terlebey sudah..haha. Ermm sebelum aku nyer mood bertukar, better lah aku tgk dan model yang terkini..Samsung..Kualiti pict not bad..terang di skrin..hopefully terang jugak lah kat pc kan..dan masa printing..Bila aku dah pilih kamera yang sesuai..tetiba mak aku plak mengutarakan soalan " Mak risau satu jer kakngah..ha napa plak mak..?.." risau nanti plug kat sana lain..kang beli bagai nak rak..sampai sana bila bateri low, dah takleh nak charge..hehe..ermm betul jgk cakap my mum nie..so aku pun tanya lah kat minah nie..dik ada tak model kamera yang backup bateri AA..ada, tapi dah takder stock..adeh..aku tak sanggup melihat wajah my mum yang frust...so aku tanya..mak betul-betul nak beli kamera ker?..atau just survey..then my mum cakap..kalau ada mmg nak beli terus..sbb mana ada masa dah..so aku pun cakap..dun wori kakngah ada tempat lain yang sesuai...hehe..my mum tanya kat mana? Jusco?..aku tanya Jusco ada kedai kamera ker? for sure tak banyak choise..nie tempat lag best..kita g Melaka Sentral..mak aku tanya..tak jauh ker..aku jawab..lor..apalah jauhnya mak..demi mak kakngah on jer..pastu my mum pun tersenyum..^^

No comments:

Post a Comment