Pages

Sunday, May 9, 2010

2005

Setelah aku tamat kontrak dgn Jabatan Pelajaran Melaka, aku mencuba nasib tuk mencari kerja yang lain pulak..oh lupa nak bgtau, semasa aku keje di Jabatan Pelajaran, aku juga ada mohon sebagai pembantu tadbir di bawah SPP (Suruhanhaya Perkhidmatan Pelajaran). Sebab aku memang nak bekerja..bukan apa bosan tinggal di rumah.

So aku pun pergilah jalan-jalan sekitar bandar melaka..pergi Melaka Central, then ternampak iklan yang memerlukan designer. So aku pun cubalah mana tau kan, kalau bernasib baik. Alhamdulillah aku dapat keje tu..mula-mula segalanya lancar, tapi yang sedihnya aku akan habis kerja pada waktu malam..dah lah naik bas..adeh..dahlah aku rasa area Ocean tu macam Jogjakarta..huhuu...

Syarikat ni kepunyaan seorang Dato'. Orang daerah Jasin. Dia usahakan bersama ngan wife dier Datin bla bla..(malas nak mention)..hehe..mulanya okey lah time aku kerja kat sini. Then sampai aku rasa meluat dan bosan nak kerja lagi sebab Dato' ni miang sesangat dan tak sedar diri. Aku memang tak suka laki yang miang keladi nie. Tak sampai sebulan aku kerja aku resign. Antara faktor utama adalah kerana kemiangan yang tak terbendung dan perah tenaga orang, tak der belas kasihan langsung..Peristiwa yang membuatkan aku resign without notice bila sketches yang aku buat dikeronyokkan dan dicampakkan ke muka aku..gila tak gila..memang bangang punya si tua..sebab aku tak layan kemiangan dier, dier buat aku macam tu..ko taulah nanti langit tu tinggi atau rendah!!!..Esok nye aku tak datang kerja lagi..keje kat Zoo lagi bagus..%$%^S^&*^..

2 comments: