Pages

Friday, April 16, 2010

1989...

tahun yang amat menyedihkan bagi keluargaku..kehilangan abah yang amat aku sayangi..tidaakkkkkkkkkk..kenapa mesti abah yang pergi dulu..amat pedih ku rasakan..ku lihat ibuku terlalu sedih..sedih lagi bila aku terkenangkan adik bongsu yang baru belajar menapak..Aku dapat menyelami hati ibuku pada ketika itu yang kehilangan suami dan tempat bermanja ..termasuklah juga diriku..semasa arwah masih ada, tiap-tiap malam akulah anak yang paling manja yang akan tidur di bawah ketiak arwah..abah..kakngah rindukan saat-saat dulu..kenapa abah pergi terlalu awal bah..

ibu, aku harap kau tabah..dan sesungguhnya engkau memang tabah, sungguh pun kehilangan org tersayang, kehidupan harus diteruskan..syukur alhamdulillah ibuku seorang yang ada kerjaya pada masa itu..kalau lah ibuku tak der pekerjaan huhu..bagaimana beliau ingin membesarkan anak-anaknya yang masih kecil..tapi berkat sokongan keluarga arwah dan keluarga ibuku..emakku berjaya dalam membesarkan anak-anaknya hingga lah masing-masing berjaya dgn karier masing-masing..

Sebulan lepas abah pergi mengadap illahi, ibuku memohon pertukaran ke Melaka, katanya tak sanggup tinggal di rumah yang penuh kenangan bersama arwah..lepas tu berpindahlah kami ke Melaka dan pada waktu aku berpindah sekolah yang mana ianya merupakan suasana yang baru bagi diriku juga adik-beradikku..

No comments:

Post a Comment