Pages

Tuesday, April 20, 2010

J..

aku mula berkawan dengan dia pada tahun 1998..dah lah tahun penting bagiku iaitu menghadapi peperiksaan SPM..penentu masa depan...so nak tak nak terima jerlah.sebab kesian...ada hikmah sebaliknya.. selepas jer si J berkapel ngan aku personaliti dier benar-benar berubah. Dahulunya dia seorang perokok dah tak merokok lagi, baju tak iron, kasut nauuzubillah..kepok..jangan citerlah..hehe..semuanya berubah selepas dier berkawan dengan aku..aku memang lah tak perasan..tapi kawan-kawan rapat dia yang bagitau aku..si J dah berubah..baguslah..alhamdulillah..

Aku cubalah untuk sayang dia..tapi tak bolehlah..betul lah orang kata tiada paksaan dalam bercinta. Satu sikap yang aku tak gemar bercinta masa sekolah nie, bila kita nak study masa di rumah mesti dier selalu kol, kena pulak time aku nak study..adehh..fedup giler..nak lah nak SPM..dier lagi nak bercintan-cintun..tak suka lah..so disebabkan aku memang tak boleh terima dier sepenuh hati dan disebabkan die selalu mengganggu kosentrasi aku nak study..aku nekad ..nekad untuk putuskan hubungan dengan dier dan nekad untuk tidak bercinta lagi...fuh puas hati aku..heheh..

Aku dah jangkakan perkara yang akan berlaku selepas aku putuskan hubungan aku ngan dier ialah, dier berubah bukan kerana keikhlasannya untuk berubah tapi berubah disebabkan aku..huh..tak macho betul..selepas jer aku putus ngan dia, dia kembali kepada yang asal..mula merokok balik , baju tak gosok dan sebagainya lah..lantaklah..ada aku kisah..hehe..mungkin orang akan anggap aku pompuan kejam..mana lagi kejam kalau fail SPM, buat mak sedih atau berjaya SPM dan buat emak gembira, biarpun aku yang tanggung segala ketensionan itu..aku rela orang anggap aku kejam asalkan aku dapat gembirakan hati ibuku yang bertungkus lumus, sedaya upaya mendidik dan membesarkan aku tanpa suami disisi..

so moral of the story..

kalau tak der rasa cinta dalam diri kita terhadap pasangan kita..pasti susah untuk kita bina hubungan tu..jangan terima seseorang tu sebab kesian, kelak tanpa kita sedari pasti akan kecewakan dia..

No comments:

Post a Comment