Pages

Wednesday, April 21, 2010

1998...maaf mak..hehe

Disebabkan leka bersama rakan-rakan di sekolah, aku balik lewat ke rumah..makteh, nenek dan datuk dah tunggu kepulangan aku..then makteh aku cakap kat datuk ngan nenek "nie kalau balik lewat nie, selalunya keputusan mesti baik..nak raikkan bersama kawan-kawan"..then tak lama lepas tu aku pun sampai lah kat rumah..sampai jer kat ruang tamu aku lihat semua dah tunggu..hehe..lantas semua tanya..macam mana peksa??..so aku tak jawab hanya senyum, terus memberikan slip peperiksaan tu kepada makteh..bila dia tengok slip tu, dier terus cium aku..malu nyer masa tu..sama macam aku jugak, makteh aku tengok subjek sejarah dengan matematik..ermm..dier tak sangka aku dapat score dengan baik sekali matapelajaran sejarah, yerlah takkan nak malukan mak sedara wehh..ketua bidang sejarah kat sekolah dia tu...kan malu kalau anak buah satu umah satu meja makan fail sejarah..hehe..lagipun aku memang minat seni dan sejarah..dan mungkin disebabkan tu kot aku agak lemah untuk pengiraan atau formula..otak lebih kepada hafalan dan fakta..huhu..

Tiba-tiba makteh aku dapat idea suruh aku kenakan mak aku. Makteh suruh aku call mak yang aku yakin pun sedang menunggu panggilan atau berita daripada aku. Dengan nada yang sedih aku pun cakap kat mak.." Mak, maafkan kakngah, kakngah dah kecewakan mak..sebab BM tak kredit, Math pun sama..hehe..mak aku pun apalagi..bebel lah..huhu..tunggu mak balik..degil tak nak dengar cakap..malas kan nak belajar..nanti kejelah..........Lepas aku tamatkan panggilan ..hehe..apalagi gelak lah aku ngan makteh..notty tau makteh..lepas tu makteh cakap buat tak tau je, nanti bila mak ko balik..huhu..

Dup dap..aku pun tunggulah kepulangan bondaku yang tercinta..terus tanpa mak buka tudung dia terus jumpa aku, minta slip periksa..dengan mulut yang mengomel tu..hehe..so akupun bagilah slip keputusan kepada mak..hehe..terus berubah air muka mak..lantas cium aku..(dah dua kali aku dicium)..indahnya ku rasa bila aku lihat mak aku yang gembira dengan kejayaan aku..kalau u all nak tau..aku merupakan satu-satunya cucu perempuan pertama yang dapat result SPM yang bagus..hehe..pecah tradisi lah..hehe..Syukur Alhamdulillah..Then aku cakap kat mak maaf sebab buat mak risau, nie makteh lah punya idea..hehe..dah makteh pulak yang aku salahkan..betul per..

1 comment: